دستگاه خار پارچه

دستگاه خار پارچه - آذرام تکس

آشنایی با دستگاه خار پارچه

دستگاه خار پارچه و انواع تیغه های آن متناسب با نوع و بافت پارچه متفاوت هستند. با توجه به وجه تمایز گفته شده و پیشرفت فناوری در صنایع نساجی انواع مختلفی از این دستگاه در بازار موجود است. تقاضای گسترده برای ماشین‌آلات و فناوری‌های جدید موجب توسعه فناوری‌های نوآورانه در صنعت نساجی شده است. ایجاد تغییرات فیزیکی بر روی دو طرف پارچه طی یک بار حرکت روی دستگاه از جمله فناوری‌های انقلابی در این صنعت است. در سال 1969 آقای ماریو لامپرتی مفهوم برگشت پذیری را در دستگاه های نساجی به کار گرفت. این فناوری تغییر و پردازش پارچه در هر دو طرف را تنها با یک بار حرکت ممکن ساخت. امروزه این روش در تولید پارچه بسیار پرکاربرد است.

در مرحله تکمیل نهایی تولید، بسیاری از خواص خوب انواع پارچه‌ها شکل می‌گیرد. در طی تکمیل نهایی تولید پارچه عملیات‌های شیمیایی و فیزیکی روی پارچه انجام می‌شود. عملیات فیزیکی پارچه شامل استفاده از ماشین آلات مانند دستگاه خار پارچه ، صاف کردن پارچه با پرز تراشی و غیره است. خارزنی پارچه به معنای کرک‌دار و پرزدار کردن پارچه است بطوریکه باعث نرم کردن سطح پارچه و عایق‌بندی گرمایی آن می‌شود. همچنین خارزنی پارچه برخی عیوب سطحی پارچه را برطرف می‌کند و با این کار رنگ پارچه یکنواخت‌تر می‌گردد. برای انجام خارزنی روی پارچه از دستگاه خار پارچه استفاده می‌شود. طی فرایند استفاده از دستگاه خار پارچه ساختار الیاف در پارچه تغییر نمی‌کند و فقط تغییر فیزیکی در آن ایجاد می‌شود.

فروش دستگاه خار پارچه

شرکت آذرام بهترین وارد کننده دستگاه خار پارچه در ایران است.کارشناسان فروش شرکت برای ارائه محصولات با کیفیت و مقرون به صرفه به مشتریان حداکثر تلاش خود را می‌کنند.

آشنایی با سیستم برقی، غتلک‌ها، سیلندر دستگاه و سایر قسمت‌ها می‌تواند در انتخاب دستگاه خار پارچه مناسب تاثیر گذار باشد. اطلاع از نحوه کار با نمایشگر هوشمند دستگاه از بروز آسیب به دستگاه جلوگیری کرده و طول عمر آن را افزایش می‌دهد. علاوه بر آنچه گفته شد، خریداران باید قبل از اقدام به خرید دستگاه خار پارچه از جزئیات مشخصه‌های آن مطلع شوند. مثلا داشتن برنامه خارزنی یک طرفه یا دوبل، کیفیت قطعات به کار رفته در دستگاه، نام برند و کشور سازنده اهمیت دارد. همچنین نوع فرایند تعمیر و مواد مورد نیاز برای نظافت دستگاه خار پارچه مهم است. خریداران می‌بایست با کارشناسان فروش شرکت در تعامل باشند تا از آخرین فناوری‌های به کار رفته در دستگاه خار پارچه مطلع شوند. خدمات پشتیبانی سایت و کارشناسان فروش شرکت آذرام به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به مشتریان این شرکت هستند. برای خرید دستگاه خار پارچه می‌توانید با شماره کارشناسان فروش در سایت تماس بگیرید.

نحوه کار با دستگاه خار زن پارچه ‏

دستگاه خار پارچه از یک سیلندر و تعدادی غلتک خاردار کوچک تشکیل شده است. همانطور که از نام غلتک خاردار مشخص است، بر روی آن سوزن‌هایی برای خارزنی پارچه قرار دارد. شکل، ارتفاع و سایر ویژگی‌های سوزن‌ها(تیغه‌ها) بر اساس جنس پارچه، ضخامت پارچه و سایر ویژگی‌ها متغیر است. برای تولید سطوح پرزدار، پارچه را از روی غلتک‌های خاردار داخل دستگاه خار پارچه عبور می‌دهند. غلتک‌های دستگاه قابل جابه‌جایی هستند. غلتک‌ها به سه شیوه بسته میشوند که عبارتند از: یک یا چند در میان خاب و خار، همه خاب یا همه خار. اگر سر سوزن‌های غلتک خاردار و جهت حرکت سیلندر و پارچه یکی باشد، غلتک از نوع خاب است. درصورتی‌که در خلاف جهت باشند به پوشش غلتک، خار گفته می‌شود.

دستگاه خار پارچه - آذرام تکس

نحوه بستن غلتک‌ها در دستگاه خار پارچه برای پارچه‌های نمدی یا با تراکم پود و پیوستگی زیاد به صورت خار می‌باشد. به این معناست که جهت حرکت غلتک و جهت قرارگیری سر سوزن‌های غلتک در خلاف جهت حرکت پارچه است. معمولا تعداد غلتک در دستگاه خار پارچه 30 عدد است. نسبت سرعت حرکت بین غلتک خاب و غلتک خار تاثیر زیادی بر شکل پرزهای ایجاد شده بر روی پارچه دارد. سیستم هوشمند دستگاه خار پارچه، سرعت و کشش اعمال‌شده بر پارچه را کنترل می‌کند.

در فرایند استفاده از دستگاه خار پارچه، هنگام خارزنی یک طرفه، جهت حرکت سیلندر مخالف با حرکت غلتک‌های خارزن و پارچه است. در خار زنی یک طرفه پارچه، جهت نوک سوزن‌های غلتک هم جهت با حرکت غلتک‌هایی است که بر روی آن قرار دارند. در خارزنی دوبل، سیلندر و پارچه در یک جهت حرکت می‌کنند و حرکت غلتک‌های خارزن مخالف با آنها است. در خار زنی دوبل جهت نوک سوزن‌ غلتک‌ها به صورت یک در میان موافق و مخالف جهت حرکت سیلندر تغییر می‌کند. خارزنی دوطرفه بیشتر برای پارچه‌های پشمی و پتو مناسب است.

انواع مدل های دستگاه خار پارچه

نظر به پیشرفت روز افزون در صنایع نساجی انواع مدل‌های مختلف از این دستگاه در بازار عرضه شده است. برای مثال شکل تیغه‌های مورد استفاده در دستگاه خار پارچه بر اساس نوع پارچه، متفاوت است. در ادامه ویژگی‌های 7 نوع تیغه دستگاه خار پارچه بیان شده است.

نوع 1) جنس پارچه: پارچه‌های چرم گونه از جنس کتان، پنبه‌ای، الیاف مصنوعی

عرض کار : 38 میلیمتر

ارتفاع کل تیغه‌های غلتک: 5 میلیمتر

زاویه دندانه‌ها: 90 درجه

جنس تیغه‌های غلتک: استیل یا آلیاژ نیکل

عملکرد: بیشتر بر روی پارچه‌های مخملی به کار گرفته می‌شود.

نوع2)جنس پارچه: پشم اکریلیک با پرزهای بلند

عرض کار : متغیر است

ارتفاع کل تیغه‌های غلتک: 28 الی 30 میلیمتر

قطر تیغه‌ها: متغیر است

زاویه دندانه‌ها: 75 الی 90 درجه

جنس تیغه‌های غلتک: استیل یا آلیاژ نیکل

عملکرد: بیشتر برای منظم کردن پرزهای بلند و شستشو آنها کاربرد دارد.

نوع3) جنس پارچه: الیاف پنبه ای

عرض کار : 22 میلیمتر

ارتفاع کل تیغه‌های غلتک: 10 میلیمتر

قطر تیغه‌ها: 0.33 الی 0.43 میلیمتر

نوع4) جنس پارچه: اکریلیک

 عرض کار : 22 میلیمتر

ارتفاع کل تیغه‌های غلتک: 10 میلیمتر

قطر تیغه‌ها:0.48 الی 355 میلیمتر

نوع 5) جنس پارچه: نایلون پلی استر

 عرض کار : 19 میلیمتر

ارتفاع کل تیغه‌های غلتک: 10.7 میلیمتر

قطر تیغه‌ها: 0.28 میلیمتر

نوع6) جنس پارچه: پارچه نخی

 عرض کار : 45 میلیمتر

ارتفاع کل تیغه‌های غلتک: 2.5 میلیمتر

قطر تیغه‌ها:0.305 میلیمتر

غلتک

نوع7) جنس پارچه: پارچه پشمی

عرض کار: 22 میلیمتر

ارتفاع کل تیغه‌های غلتک: 10 میلیمتر

قطر تیغه‌ها: 0.255 میلیمتر

 

دستگاه خار پارچه - آذرام تکس

قیمت دستگاه خار پارچه ‏

شرکت آذرام با تجربه‌ترین وارد کننده ماشین آلات در صنعت نساجی کشور است. این شرکت فعالانه از توسعه فناوری‌ها و تجارت محصولات نساجی حمایت می‌کند. شرکت آذرام طیف گسترده‌ای از ماشین آلات و دستگاه‌ها از جمله انواع دستگاه خار پارچه را ارائه می‌دهد. کارشناسان فروش این شرکت برای انتخاب دستگاه خار پارچه و لوازم جانبی آن راهنمایی‌های لازم را به مشتریان می‌دهند. قیمت دستگاه خار پارچه بر اساس نوع، ابعاد و عملکرد دستگاه، نام برند و کشور سازنده آن متفاوت است. نوسانات نرخ ارز، محدودیت‌های تجارت بین الملل و سایر عوامل دیگر هم بر قیمت محصولات تاثیر گذارند. بنابراین برای اطلاع در مورد قیمت و عوامل تاثیر گذار بر آن با کارشناسان فروش شرکت آذرام تماس بگیرید.

دستگاه خار پارچه - آذرام تکس

خدمات خارزنی پارچه

همانطور که گفته شد برای خارزنی پارچه از دستگاه خار پارچه استفاده می‌شود.  شرکت آذرام با بیش از 20 سال سابقه یک تامین کننده بین المللی در توزیع انواع دستگاه‌ خار پارچه است. این شرکت عرضه کننده انواع دستگاه‌ خار پارچه با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در بازار است. در سایت شرکت آذرام انواع مختلفی از این دستگاه با فناوری‌های به روز و پیشرفته معرفی شده است. دستگاه خار پارچه و سایر ماشین آلات نساجی عرضه شده توسط این شرکت از برترین و معتبرترین برندهای جهانی هستند. کارشناسان فروش این شرکت کاتالوگ‌ها و خدمات لازم برای خرید بهترین دستگاه خار پارچه به مشتریان ارائه می‌دهند. برای ارتباط با کارشناسان فروش شرکت و اطلاع از انواع دستگاه‌ خار پارچه موجود با شماره‌های سایت تماس بگیرید.

سوالات متداول

دستگاه خار پارچه از یک سیلندر و تعدادی غلتک خاردار کوچک تشکیل شده است. همانطور که از نام غلتک خاردار مشخص است، بر روی آن سوزن‌هایی برای خارزنی پارچه قرار دارد. شکل، ارتفاع و سایر ویژگی‌های سوزن‌ها(تیغه‌ها) بر اساس جنس پارچه، ضخامت پارچه و سایر ویژگی‌ها متغیر است. برای تولید سطوح پرزدار، پارچه را از روی غلتک‌های خاردار داخل دستگاه خار پارچه عبور می‌دهند.

نحوه بستن غلتک‌ها در دستگاه خار پارچه برای پارچه‌های نمدی یا با تراکم پود و پیوستگی زیاد به صورت خار می‌باشد. به این معناست که جهت حرکت غلتک و جهت قرارگیری سر سوزن‌های غلتک در خلاف جهت حرکت پارچه است. معمولا تعداد غلتک در دستگاه خار پارچه 30 عدد است. نسبت سرعت حرکت بین غلتک خاب و غلتک خار تاثیر زیادی بر شکل پرزهای ایجاد شده بر روی پارچه دارد. سیستم هوشمند دستگاه خار پارچه، سرعت و کشش اعمال‌شده بر پارچه را کنترل می‌کند.

دستگاه خار پارچه و انواع تیغه های آن متناسب با نوع و بافت پارچه متفاوت هستند. با توجه به وجه تمایز گفته شده و پیشرفت فناوری در صنایع نساجی انواع مختلفی از این دستگاه در بازار موجود است. تقاضای گسترده برای ماشین‌آلات و فناوری‌های جدید موجب توسعه فناوری‌های نوآورانه در صنعت نساجی شده است. ایجاد تغییرات فیزیکی بر روی دو طرف پارچه طی یک بار حرکت روی دستگاه از جمله فناوری‌های انقلابی در این صنعت است.

دیدگاهتان را بنویسید