دستگاه خشک کن پارچه

دستگاه خشک کن پارچه - آذرام تکس
فهرست مطالب


آشنایی با دستگاه خشک کن پارچه

انواع دستگاه خشک کن پارچه در مرحله تکمیل نهایی تولید پارچه استفاده می‌شوند. انواع دستگاه خشک کن پارچه مثل غلتکی، استنتر، دستگاه خشک کن آویخته به منظور ‌خشک کردن پارچه مورد استفاده قرار می‌گیرند‌‌. فرایند ‌خشک کردن پارچه بعد از فرایندهایی مانند رنگرزی و چاپ طرح روی پارچه انجام می‌شود‌‌. خشک کردن به عنوان فرآیندی تعریف می‌شود که در آن بخش مایع محلول پارچه (رطوبت) تبخیر می‌شود. به عبارت دیگر آب پراکنده شده در یک پارچه توسط یک فرآیند شیمیایی- فیزیکی و به طور کلی با هوای گرم تبخیر می‌شود. در طول فرآیند خشک کردن، بسیار مهم است که نحوه هدایت گرما روی پارچه به دقت بررسی شود.

برای خشک کردن پارچه از گرمایش، دمیدن هوای گرم بر روی پارچه، سانتریفوژکردن، استفاده از امواج رادیویی ونور خورشید استفاده می‌شود. همانطور که گفته شد، دستگاه خشک کن وسیله ای است که برای حذف رطوبت از پارچه استفاده می‌شود. با این حال با استفاده از تکنیک‌هایی در تثبیت رنگ پارچه هم کاربرد دارد. برای مثال با تغییر دمای دستگاه خشک کن پارچه تغییراتی در رنگ آن ایجاد می‌کنند. اگر پارچه قرمزتر از استاندارد است، دمای دستگاه را کاهش می‌دهند. اگر پارچه زردتر یا آبی‌تر از استاندارد است دمای دستگاه خشک کن پارچه را افزایش می‌دهند. قبل از اقدام به خرید دستگاه، آشنایی با انواع مدل‌های ماشین‌آلات خشک کن پارچه بسیار مهم است. در ادامه مطلب انواع مدل‌های دستگاه خشک کن پارچه بر اساس نوع ساخت بررسی شده است.

انواع مدل‌های دستگاه خشک کن پارچه

دستگاه خشک کن سیلندری و غلتکی: دستگاه خشک کن پارچه سیلندری از تعداد زیادی استوانه تو خالی تشکیل شده است‌‌. استوانه‌های دستگاه به صورت افقی یا عمودی در کنار هم قرارگرفته‌اند.دستگاه خشک کن غلتکی از تعدادی غلتک(تا 60 عدد) که به حالت افقی یا عمودی در دو ردیف قرار گرفته‌اند، ساخته شده است.

دستگاه خشک کن با جریان هوای گرم: این دستگاه از رادیاتورهای بخار آب، یک اتاقک، تعداد زیادی غلتک و پنکه‌ تشکیل شده است‌‌.در اتاقک، پنکه‌های صنعتی گرمای ایجاد شده در رادیاتورهای بخار آب را به جریان در می‌آورند. پارچه‌ها بر اثر چندین بار عبور از بین غلتک‌های درون اتاقک خشک میشوند.

دستگاه استنتر خشک کن: دستگاه‌های استنتر معمولا به سه شکل مستقیم، دوطبقه و چند طبقه در بازار موجود است‌‌. هر دستگاه استنتر از اتاقک‌های خشک کن، زنجیرهای هدایت پارچه، غلتک‌ها و منبع تولید گرما تشکیل شده است‌‌. معمولا استنتر از تعداد 8 تا 10 اتاقک تشکیل شده و طول هر اتاقک حدود 3 متر است‌‌.

دستگاه خشک کن آویخته: این دستگاه خشک کن پارچه شامل اتاقک، دو زنجیر انتقال پارچه و منبع حرارتی است‌‌. اتاقک‌های این دستگاه اغلب چند طبقه است. پارچه از تمام طبقات عبور می‌کند تا خشک شده و از دستگاه خارج شود.

دستگاه خشک کن ریلکس درایر‌ (Relax dryer): این دستگاه دارای نقاله‌ای می‌باشد که به کاهش کشش کاذب ایجاد شده در پارچه کمک می‌کند‌‌. همچنین صفحه لرزان این دستگاه کلیه تنش‌های موجود در پارچه را از بین می‌برد‌‌. در بیشتر مواقع بعد از استفاده از این دستگاه احتیاجی به کامپکت پارچه نیست.

‌ دستگاه خشک کن چاپ روتاری: این دستگاه از یک اتاقک،‌ نوار نقاله، پنکه‌، منبع تولید گرما و تعدادی هواکش تشکیل شده است. این دستگاه علی رغم ظرفیت بالا و قدرت تبخیر زیاد فضای کمی را اشغال می‌کند. عبور پارچه از این خشک کن بدون کشش انجام می‌شود‌‌.

دستگاه استنتر - آذرام تکس
دستگاه استنتر - آذرام تکس

قیمت دستگاه خشک کن پارچه

قیمت دستگاه خشک کن پارچه تابع فاکتورهای متعددی است‌‌. کاربرد و نوع دستگاه، کیفیت محصول، نرخ ارز، برند و کشور سازنده و سایر موارد بر قیمت دستگاه تاثیر گذار است‌‌. برای اطلاع از انواع دستگاه‌های ارائه شده توسط شرکت و قیمت خرید آنها با کارشناسان فروش شرکت تماس بگیرید‌‌.کارشناسان فروش اطلاعات مورد نیاز در مورد قیمت انواع دستگاه خشک کن پارچه در اختیار خریداران قرار خواهند داد.

نحوه کار با دستگاه خشک کن پارچه

ماشین‌های خشک کن سیلندری یا غلتکی: پارچه در برخورد با سیلندرهای این دستگاه خشک می‌شود. پارچه‌ها صاف و به صورت کاملا باز شده در تماس با استوانه‌های دستگاه قرار می‌گیرند. در دستگاه خشک کن غلتکی، پارچه با سرعت ثابت 200 متر در دقیقه از بین غلتک‌ها عبور می‌کند‌‌. طی حرکت پارچه از بین غلتک‌های دستگاه آب پارچه تبخیر می‌شود‌. مزایای این دستگاه خشک کن پارچه سهولت استفاده، سرعت بالا و قیمت ارزان است‌‌. معایب آن کنترل ضعیف بر ابعاد پارچه،کشیدگی پارچه است.

دستگاه استنتر خشک کن: ابعاد پارچه هنگام قرارگیری در این دستگاه خشک کن پارچه قابل تنظیم است‌‌.حرارت مورد نیاز استنتر توسط منبع تولید گرما تامین می‌شود.این منبع با شعله‌های آتش یا روغن داغ حرارت را به صفحات فلزی دستگاه استنتر می‌فرستد‌.پارچه از روی این صفحات داغ عبور کرده و در نتیجه خشک می‌گردد‌. از دستگاه خشک کن پارچه برای کارهای دیگری مانند تثبیت ابعاد پارچه، اصلاح تار و پود و اصلاح رنگ هم استفاده می‌شود.

دستگاه خشک کن ریلکس درایر‌ (Relax dryer): پارچه در این نوع دستگاه بدون کشش و یکنواخت به وسیله هوای گرم خشک می‌شود‌. استفاده از این نوع دستگاه خشک کن پارچه اغلب قبل از فرایند کامپکتور پارچه گردباف انجام می‌شود‌. در فرایند استفاده از این خشک کن، پارچه بصورت فیزیکی رها می‌شود تا از کشش پارچه طی فرایند ‌خشک‌کردن جلوگیری شود.

‌ دستگاه خشک کن چاپ روتاری: پارچه بعد از خروج از دستگاه چاپ، بلافاصله روی نقاله دستگاه خشک کن پارچه قرار می‌گیرد. پارچه از طریق نقاله از میان جریان هوای گرم عبور می‌کند و با هیچ غلتکی در تماس نیست‌. در فرایند چاپ، سطح رویی پارچه که عملیات چاپ بر روی آن انجام شده است نباید در تماس با غلتک‌ها قرارگیرد‌‌.

دستگاه استنتر - آذرام تکس

فروش دستگاه خشک کن پارچه

برای تولید موفق و اطمینان از حفظ جایگاه در بازار رقابتی امروز، شرکت‌ها باید به طور مستمر فرآیندهای تولید خود را بهینه کنند. همچنین برای افزایش کارایی استفاده از فناوری‌های نوین ضروری است. برای خرید دستگاه خشک کن پارچه باید به کاربرد و ابعاد آن، ابعاد منبع گرما، اندازه نقاله و سایر ویژگی‌ها توجه کرد. همچنین مصرف انرژی در مرحله خشک کردن پارچه زیاد است. از این رو توجه به کاهش مصرف کلی انرژی و نوع سوخت مورد نیاز منبع گرمایی دستگاه خشک کن پارچه ضروری است. برای تصمیم گیری در مورد انتخاب دستگاه خشک کن پارچه مناسب و اطلاع از برندهای موجود با کارشناسان فروش شرکت تماس بگیرید‌‌.

این شرکت برترین توزیع کننده انواع دستگاه خشک کن پارچه با برندهای مختلف در ایران است. به خریداران این امکان را می‌دهد تا به راحتی کلیه دستگاه‌های نساجی مورد نیاز کسب و کار خود را فراهم کنند. کارشناسان شرکت با سالها تجربه در زمینه ارائه دستگاه خشک کن پارچه آماده پاسخگویی و ارائه اطلاعات مورد نیاز به خریداران هستند. کارشناسان فروش جدیدترین فناوری‌های به کار رفته در دستگا‌ه‌های ارائه شده توسط شرکت را در اختیار شما قرار خواهند داد. همچنین شرکت امکان دسترسی به کارشناسان فنی را برای مشاوره تخصصی و مسائل مرتبط با دستگاه خشک کن پارچه فراهم کرده است. بنابراین اطمینان داشته باشید که از میان طیف گسترده‌ای از محصولات، ‌میتوانید دستگاه خشک کن پارچه مورد نیاز را خریداری کنید. این شرکت محصولاتی با ضمانت کیفیت و مقرون به صرفه در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

سوالات متداول دستگاه استنتر

خشک کردن به عنوان فرآیندی تعریف می‌شود که در آن بخش مایع محلول پارچه (رطوبت) تبخیر می‌شود. به عبارت دیگر آب پراکنده شده در یک پارچه توسط یک فرآیند شیمیایی- فیزیکی و به طور کلی با هوای گرم تبخیر می‌شود.

دستگاه استنتر دارای انواع دستگاه خشک کن با جریان هوای گرم، دستگاه استنتر خشک کن، دستگاه خشک کن آویخته، دستگاه خشک کن ریلکس درایر و دستگاه خشک کن چاپ روتاری می باشد.

قیمت دستگاه خشک کن پارچه تابع فاکتورهای متعددی است‌‌. کاربرد و نوع دستگاه، کیفیت محصول، نرخ ارز، برند و کشور سازنده و سایر موارد بر قیمت دستگاه تاثیر گذار است‌‌. برای اطلاع از انواع دستگاه‌های ارائه شده توسط شرکت و قیمت خرید آنها با کارشناسان فروش شرکت تماس بگیرید‌‌.

5/5
دیدگاهتان را بنویسید