دستگاه شستشوی مداوم

دستگاه شسشتوی مداوم - آذرام تکس

دستگاه شستشوی مداوم در صنایع نساجی جزء کاربردی ترین دستگاه ها در این صنعت است. در صنایع نساجی برای تمیز کردن پارچه و الیاف آن و چربی زدایی و پاک کردن پارچه از محلول به دستگاه های مخصوص شست و شو نیاز است. برای شستن پارچه ها دستگاه شستشوی مداوم و غیر مداوم دستی وجود دارند. امروزه دستگاه های مداوم کاربرد بیشتری در این صنایع دارند. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع مدل دستگاه شستشوی مداوم، عملکرد و قیمت آن ها آشنا کنیم.

انواع مدل دستگاه شستشوی مداوم

دستگاه شستشوی مداوم یکی از اصلی ترین دستگاه های شست و شو در صنایع نساجی هستند. از این دستگاه ها بعد از عملیات پرزسوزی پارچه و الیاف استفاده می شود. در واقع این دستگاه باید پارچه را به طور کامل و تمیز بشویید تا نیمی از عملیات تکمیلی پارچه انجام شود.

دستگاه جی باکس از انواع مدل دستگاه مداوم شست و شو است که به دلیل شکل j مانندی  که دارد آن را اینگونه نام گذاری کرده اند. این دستگاه خود از مدل های متنوعی تشکیل شده است که اکنون به بررسی آن ها می پردازیم.

انواع دستگاه شستشوی مداوم جی باکس که در صنایع نساجی به کار می روند. عبارتند از:

  • دستگاه شستشوی در باز پارچه
  • دستگاه شست و شو در بسته تحت فشار پارچه
  • ماشین شستشوی بدون فشار
  • دستگاه شست و شو Gebaurs

بهترین برند دستگاه شستشوی مداوم

این دستگاه در انواع برند ها در بازار وجود دارد. از جمله برند معتبر دستگاه شستشوی مداوم جی باکس شرکت پونگ کوانگ ماشین ( POONG KWANG MACHINE )در کره جنوبی است. شرکت پونگ کوانگ ماشین یک شرکت ماشین سازی حرفه ای است که در زمینه ساخت ماشین آلات نساجی مشغول به فعالیت است. این شرکت ماشین آلاتی همچون ماشین های رنگرزی پارچه و دستگاه شستشوی مداوم و.‌‌.. را تولید می کند.

عملکرد دستگاه شستشوی مداوم

نحوه عملکرد دستگاه شستشوی مداوم در باز به این صورت است بازوهای مکانیکی پارچه را به طور یکنواخت و با دقت بالا بر روی صفحه ای مشبک مانند قرار می گیرد. این صفحه مشبک در کف مخزن استوانه ای قرار دارد که پارچه بر روی آن به طور منظم روی یکدیگر قرار می گیرد. اگر پارچه به صورت منظم روی صفحه مشبک قرار نگیرد باعث ایجاد حفره در لا به لای پارچه می شود. همین باعث می شود که شستشو به صورت یک دست انجام نگیرد.

پارچه ها از طریق دو حفره که در بالای ماشین شستشو قرار دارند وارد مخزن می شوند. سپس با به جوش آمدن محلول داخل دیگ هوای داخل مخزن توسط فلکه خروجی بخار خارج می شود. بعد از آن فلکه خروجی را بسته و عملیات شست و شو انجام میگیرد.

دستگاه شستشوی مداوم - آذرام تکس
دستگاه شستشوی مداوم - آذرام تکس

جایگاه دستگاه شستشوی مداوم

دستگاه شستشو مداوم در صنایع نساجی دارای جایگاه بالایی است. به طوری که مهم ترین بخش کار در این صنایع توسط این دستگاه انجام می شود. با توجه به گفته متخصصین اگر پارچه تمیز شسته شود مانند این است که  نیمی از عملیات تکمیلی تولید پارچه به اتمام رسیده باشد.

از این دستگاه پس از عملیات پخت پارچه استفاده می شود تا تمامی محلول های قلیایی و چربی ها و گرد و غبار و… روی پارچه پاک شود‌.

مدت زمان کار دستگاه شستشوی مداوم

دستگاه شستشوی مداوم با توجه به نوع الیاف پارچه در مدت زمان های مختلفی کار می کند. به طور متوسط پارچه با فرم های عرضی و طولی به مدت ۶ دقیقه در دستگاه شست و شو مداوم بدون فشار قرار می گیرد. در حالی که این عمل در دستگاه تحت فشار در مدت زمان ۲ دقیقه انجام می پذیرد. در دستگاه شستشو تحت فشار پارچه با فشار بسیار زیاد و با عرض باز تحت شست و شو قرار می گیرد. بنابراین در مدت حداقل ۹۰ ثانیه و حداکثر ۱۲۰ ثانیه عملیات شست و شو انجام می گیرد‌.

در دستگاه شستشوی مداوم بدون فشار پارچه را به منظور شست و شو وارد حمام خیس کننده و آب نرم می کنند. پس از آن آب اضافی پارچه توسط جفت غلتک گرفته شده و پارچه وارد محلول مخصوص در داخل مخزن می شود. حدود ۵۰ دقیقه تا یک ساعت طول می کشد تا پارچه مسیر داخل مخزن را طی کند. پس از آن پارچه را شست و شو داده تا مواد قلیایی روی آن از بین برود. در بعضی کارخانه های نساجی عمل سفیدگری و شست و شو را توسط یک دستگاه شستشو مداوم انجام می دهند.

نکته دیگر این است که، چون دستگاه ها به صورت مداوم کار نمی کنند عملیات شستشو پارچه از ۲ الی ۱۲ ساعت متغیر است. دلیل تغییر این ساعت ها میزان تمیزی و نوع کالا است. این در حالی است که مدت زمان شستشو در دستگاه جی باکس به علت مداوم بودن کار دستگاه نسبت به کی یر به نصف می رسد.

قیمت دستگاه شستشوی مداوم

قیمت دستگاه شستشوی مداوم با توجه به شرایط مختلف متفاوت است. در صورتی که این دستگاه وارداتی باشد با توجه به میزان نرخ ارز و تورم قیمت آن ممکن است دچار نوسان شود‌. برندی که برای خرید دستگاه شست و شو انتخاب می کنید نیز روی قیمت این دستگاه بسیار تاثیر گذار است. چراکه برند های مشهور که دارای محصول باکیفیت هستند قیمت بالاتری دارند.

علاوه بر این موارد محدودیت هایی که در واردات این دستگاه و یا صادرات آن وجود دارد روی میزان قیمت بی تاثیر نخواهد بود. همچنین دستگاه هایی که دارای سرعت عمل بالایی هستند قیمت بالاتری نسبت به دستگاه های بدون فشار دارند‌.

خرید دستگاه شستشوی مداوم

مطمئنا شما دستگاه شست و شو مداوم باکیفیت و با بهترین کارایی را برای کار خود می خواهید. برای خرید چنین دستگاه شستشوی مداوم، پیشنهاد ما به شما خرید از شرکت آذرام است. با اطمینان کامل می توانید تمامی دستگاه های نساجی از جمله این دستگاه را از این شرکت تهیه کنید‌.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید نیز می توانید با مشاوران شرکت آذرام تماس حاصل فرمایید‌.

فروش دستگاه شستشوی مداوم

شرکت آذرام با سابقه طولانی در زمینه فروش دستگاه های نساجی و دستگاه شستشوی مداوم در خدمت شما عزیزان است. این شرکت با فروش باکیفیت ترین دستگاه های شستشو توانسته رضایت صنایع نساجی را به دست آورد‌.

شرکت آذرام با هدف ایجاد بازار منسجم و سازمان یافته مشغول فعالیت در زمینه خرید و فروش دستگاه شست و شو  است. این شرکت با قیمت های پایین تر از بازار محصولات با کیفیت نساجی را برای تولید کنندگان پارچه در صنایع نساجی عرضه می کند.

سخن آخر

همانطور که اشاره شد دستگاه جی باکس جزء دستگاه شست و شو مداوم در صنایع نساجی است که عمل شست و شو را به صورت مداوم انجام می دهد. بهترین برند این دستگاه برند پونگ کوانگ ماشین است که در شرکت آذرام به فروش می رسد. برای خرید دستگاه شستشوی مداوم می توانید به این شرکت مراجعه کرده و خرید خود را با اطمینان کامل انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایتazaramtex.com مراجعه کنید‌.

تماس با ما

سوالات متداول

دستگاه شست و شوی مداوم در انواع برند ها در بازار وجود دارد. از جمله برند معتبر دستگاه شست و شوی جی باکس شرکت پونگ کوانگ ماشین ( POONG KWANG MACHINE )در کره جنوبی است

همانطور که اشاره شد دستگاه جی باکس جزء دستگاه شست و شو مداوم در صنایع نساجی است که عمل شست و شو را به صورت مداوم انجام می دهد. بهترین برند این دستگاه برند پونگ کوانگ ماشین است که در شرکت آذرام به فروش می رسد. برای خرید دستگاه شست و شوی مداوم می توانید به این شرکت مراجعه کرده و خرید خود را با اطمینان کامل انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت  azaramtex.com مراجعه کنید‌.

 

نحوه عملکرد دستگاه شست و شوی مداوم در باز به این صورت است بازوهای مکانیکی پارچه را به طور یکنواخت و با دقت بالا بر روی صفحه ای مشبک مانند قرار می گیرد. این صفحه مشبک در کف مخزن استوانه ای قرار دارد که پارچه بر روی آن به طور منظم روی یکدیگر قرار می گیرد. اگر پارچه به صورت منظم روی صفحه مشبک قرار نگیرد باعث ایجاد حفره در لا به لای پارچه می شود. همین باعث شست و شوی مداوم به صورت یک دست انجام نگیرد.

5/5
دیدگاهتان را بنویسید