دستگاه چاپ روتاری پارچه

دستگاه چاپ روتاری پارچه - آذرام تکس

آشنایی با دستگاه روتاری پارچه

دستگاه چاپ روتاری پارچه و چاپ رنگ و طرح بر روی مواد نساجی سالهاست که در صنعت نساجی به کار می‌رود. افراد برای ایجاد تمایز در زندگی از رنگ و طرح استفاده ‌می‌کنند. چاپ طرح بر روی پارچه با استفاده از دستگاه چاپ روتاری پارچه را میتوان نمونه ای پیشرفته از رنگرزی محلی دانست. تولیدکنندگان منسوجات با توسعه تجهیزات مدرن و فناوری رنگ‌ها می‌توانند طرح‌های پارچه‌ای رنگی را با ثبات رنگ عالی ارائه دهند.

 

ساخت دستگاه روتاری پارچه

قطعات دستگاه چاپ روتاری پارچه بسیار فشرده و مستحکم و با استفاده از آلیاژهای فولادی ساخته ‌‌می‌شود. طول دستگاه بین 4 تا 10 متر ‌می‌باشد و عرض آن 2 تا 4 متر است. دستگاه چاپ روتاری پارچه از بخش‌های تغذیه پارچه، رنگ، نوار نقاله، دستگاه چسب، دستگاه خشک کن، سنسورهای دستگاه چاپ و سایر موارد تشکیل شده است.

از جمله ویژگی‌هایی که در ساخت دستگاه چاپ روتاری پارچه در نظر گرفته ‌‌می‌شود عبارتند از:

1- قابلیت ارائه رنگ‌های مختلف(پوزیشن چاپ) که معمولا از 24 رنگ استفاده ‌می‌کنند.

2- انواع دستگاه خشک کن بر اساس نوع روغن مورد استفاده در آن و منبع انرژی تقسیم بندی ‌می‌شوند.

3- نوع پمپ رنگ نیز در ساخت این دستگاه اهمیت دارد. برای مثال پمپ رنگ دو جهته مصرف رنگ را کاهش می‌دهد.

 4- تجهیزات اتوماتیک برای جلوگیری از کشش یا تاب برداشتن پارچه از ویژگی های مهم دستگاه چاپ روتاری پارچه است. این دستگاه به صورت اتوماتیک وضعیت شابلون‌ها را بررسی ‌می‌کند و در صورت تغییر ناگهانی متوقف ‌‌می‌شود. به عبارت دیگر اشکال در کشش پارچه منجر به تغییر موقعیت شابلون‌ها ‌‌می‌شود. بنابراین دستگاه به صورت اتوماتیک از ادامه فرایند جلوگیری ‌می‌کند.

دستگاه چاپ روتاری پارچه - آذرام تکس

5- رنگ مورد استفاده در دستگاه چاپ روتاری پارچه بر اساس الیافی که پارچه نساجی را تشکیل ‌می‌دهند انتخاب ‌می‌شوند. برای مثال برای رنگ‌آمیزی بر روی پارچه پلی استر از رنگ مخصوص استفاده شده و از چسب نیز برای تثبیت رنگ استفاده ‌می‌کنند.

6- نوع تجهیزات گردگیر و سیستم شستشوی به کار رفته در آن از ویژگی‌هایی است که تفاوت دستگاه‌های مختلف را نشان می‌دهد. پارچه در دستگاه چاپ روتاری پارچه به صورت یک طرفه یا دوطرفه شستشو داده می‌شود.

7- قابلیت تنظیم سریع و آسان صفحه نمایش، لوله‌های رنگ و میله‌های رول به طور همزمان از ویژگی‌های ساخت دستگاه چاپ روتاری پارچه است.

8- نوع منبع انرژی در ساخت دستگاه چاپ روتاری پارچه مورد توجه قرار می‌گیرد. انواع گزینه‌های گرمایش در این دستگاه‌ها شامل بخار، انواع روغن‌ها، برق و مشعل گازسوز است.

9- نتایج با کیفیت بالا و چاپ تک رنگ یا چند رنگ بر روی پارچه‌های مختلف از مزایای دستگاه‌های چاپ روتاری پارچه است.

10- سرعت چاپ، قابلیت حمل و نقل آسان، سازگاری با محیط زیست از دیگر ویژگی‌های مهم در ساخت دستگاه چاپ روتاری پارچه است.

انواع مدل ‌های دستگاه روتاری پارچه

دستگاه‌های چاپ روتاری پارچه بر اساس فناوری به کار رفته در آنها به انواع مختلفی تقسیم‌بندی ‌می‌شوند. تیغه‌های این دستگاه که در وسط شابلون‌ها قرار دارند خمیر رنگ را به سطح پارچه منتقل ‌می‌کنند. انواع تیغه‌های به کار رفته در دستگاه چاپ روتاری پارچه به 3 دسته تقسیم ‌‌می‌شود.

تیغه جریان هوا: کاربرد آن بیشتر برای رنگ‌آمیزی یکنواخت است. فشار هوا در این نوع تیغه، موقعیت تیغه و شابلون را کنترل ‌می‌کند.

تیغه ساده: فوق العاده سبک است. ودر دستگاه چاپ روتاری پارچه بسیار پرکاربرد است. زاویه بین تیغه و شابلون در آن به صورت مکانیکی تنظیم ‌‌می‌شود. زاویه تیغه و سطح شابلون بر میزان خمیر رنگ منتقل شده به پارچه اهمیت دارد.

تیغه میله‌ای گرد: استفاده از سیستم مگنت مغناطیسی از جمله فناوری‌های پیشرفته‌ای است که در دستگاه چاپ روتاری پارچه به کار می‌رود. میله آهنربایی در داخل شابلون قرار دارد. نیروی مغناطیسی این تیغه در تنظیم سرعت شابلون و تیغه تاثیرگذار است و به این ترتیب سرعت شابلون و تیغه برابر ‌‌می‌شود.

دستگاه چاپ روتاری پارچه - آذرام تکس

خرید دستگاه روتاری پارچه

داشتن تجربه و تخصص لازم برای خرید دستگاه چاپ روتاری پارچه بسیار ضروری است. کارشناسان فروش شرکت با داشتن سالها سابقه فعالیت در صنعت نساجی، اطلاعات مورد نیاز را برای خرید دستگاه چاپ روتاری پارچه ارائه ‌می‌دهند. برای کسب اطلاع از روش‌های خرید دستگاه چاپ روتاری پارچه، نحوه پرداخت وجه در خرید آنلاین به پشتیبانی وب سایت پیام دهید. همچنین برای اطلاع از انواع دستگاه‌ چاپ روتاری پارچه موجود در شرکت از طریق شماره‌های مندرج در سایت با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

نحوه کار با دستگاه روتاری پارچه

در کار با دستگاه چاپ روتاری پارچه نوع پارچه و کیفیت آن مهم است. قانون طلایی رنگرزی منسوجات این است که ( پارچه‌ای که خوب آماده شد، پارچه‌ای نیمه رنگ است). این جمله به سادگی نشان دهنده اهمیت پارچه خوب در تولید محصولات نهایی با کیفیت بالا است. هنگامی که پارچه برای چاپ آماده ‌‌می‌شود معمولا به آن کالای PFP (آماده شده برای چاپ) می‌گویند. در ابتدا برای اینکه از اعوجاج پارچه جلوگیری شود، پارچه بر روی نوار نقاله قرار می‌گیرد. بعد از قرارگیری پارچه بر روی نوار نقاله شابلون‌های روتاری بدون توقف فرایند چاپ را انجام ‌می‌دهند. خمیر چاپ به صورت اتوماتیک به داخل شابلون‌ها انتقال می‌یابد و بر روی سطح پارچه قرار می‌گیرد.

هر دستگاه چاپ روتاری پارچه از یک خمیر چاپی که مخلوطی از رنگ‌های غلیظ است در فرایند چاپ استفاده ‌می‌کند. خمیر چاپی به محتوای الیاف پارچه، سیستم رنگی مورد استفاده و نوع دستگاه چاپ بستگی دارد. با این حال ترکیباتی که در اکثر فرمول‌های خمیر یافت ‌‌می‌شود عبارتند از رنگدانه‌ها، عوامل پخش کننده رنگ یا سورفاکتانت،کاتالیزورها و کف زدا‌ها.

همزمان با حرکت پارچه صفحات شابلون هم در دستگاه چاپ روتاری پارچه حرکت ‌می‌کنند. پس از چاپ به منظور تثبیت رنگ، پارچه به حرارت خشک برای مدت معین نیاز دارد. علاوه بر دستگاه خشک کن از چسب‌های مصنوعی نیز برای تثبیت رنگ استفاده ‌‌می‌شود. سطح پارچه در رنگ آمیزی اهمیت دارد. چاپ طرح با استفاده از این دستگاه، در پارچه‌هایی با سطح صاف راحت تر از پارچه‌هایی با سطح پرز دار است. برای مثال برای چاپ طرح بر روی پارچه حوله حمام، دستگاه چاپ روتاری پارچه باید حداقل چهار بار حرکت داشته باشد. بعد از چهار بار تکرار حرکت رنگ چاپ به داخل پرز پارچه می‌رود.

دستگاه چاپ روتاری پارچه - آذرام تکس

قطعات دستگاه روتاری پارچه

بخش‌های مختلف دستگاه چاپ روتاری پارچه شامل سیستم کنترل کامپیوتری، لوله‌های رنگی، نوار نقاله، تشتک رنگ، شابلون، تیغه رنگ کش و غیره است. جنس شابلون‌های به کار رفته در این دستگاه از جنس نیکل است. سرعت دستگاه چاپ روتاری پارچه به نوع پارچه، طرح شابلون و قدرت دستگاه خشک‌کن بستگی دارد. سرعت عملکردی دستگاه 1 تا 140 متر در دقیقه است البته در بعضی از انواع دستگاه‌ها سرعت تا 200 متر در دقیقه هم می‌رسد

دستگاه چاپ روتاری پارچه یک سیستم کنترل کامپیوتری کاملا یکپارچه و در عین حال ساده را ارائه می‌دهد. سیستم کنترل کامپیوتری دستگاه امکان راه اندازی در کوتاه‌ترین زمان، تنظیم خودکار، حافظه برای ذخیره طراحی‌ها و بازتولید سریع سفارشات را فراهم ‌می‌کند.

 

 

قیمت دستگاه روتاری پارچه

قیمت دستگاه چاپ روتاری پارچه تابع عوامل مختلفی است. نوع دستگاه و انواع تکنولوژی‌های به کار رفته در دستگاه چاپ روتاری پارچه، نام برند، کشور سازنده دستگاه، محدودیت‌های واردات وصادرات و نوسانات ارزی از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت دستگاه چاپ روتاری پارچه هستند. برای اطلاع بیشتر از وضعیت قیمت انواع دستگاه چاپ روتاری پارچه باید با مدیران فروش وب‌سایت تماس گرفته شود.

فروش دستگاه روتاری پارچه

دانش تخصصی و تجربه کارشناسان فروش شرکت درباره تنوع محصولات در صنعت نساجی انتخاب کالای مناسب را آسان‌تر کرده است. شرکت آذرام اولین شرکت در ارائه محصولات با کیفیت و برترین شرکت در خدمات است.  اطلاع از دستگاه‌های عرضه شده توسط شرکت و آخرین فناوری‌های به کار رفته در دستگاه چاپ روتاری پارچه از طریق تماس با کارشناسان فروش یا ارسال پیام به وب‌سایت امکان‌پذیر است.

دستگاه چاپ روتاری پارچه - آذرام تکس

سوالات متداول

دستگاه چاپ روتاری پارچه و چاپ رنگ و طرح بر روی مواد نساجی سالهاست که در صنعت نساجی به کار می‌رود. افراد برای ایجاد تمایز در زندگی از رنگ و طرح استفاده ‌می‌کنند. چاپ طرح بر روی پارچه با استفاده از دستگاه چاپ روتاری پارچه را میتوان نمونه ای پیشرفته از رنگرزی محلی دانست.

  • تیغه جریان هوا
  • تیغه ساده
  • تیغه میله‌ای گرد

قیمت دستگاه چاپ روتاری پارچه تابع عوامل مختلفی است. نوع دستگاه و انواع تکنولوژی‌های به کار رفته در دستگاه چاپ روتاری پارچه، نام برند، کشور سازنده دستگاه، محدودیت‌های واردات وصادرات و نوسانات ارزی از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت دستگاه چاپ روتاری پارچه هستند. برای اطلاع بیشتر از وضعیت قیمت انواع دستگاه چاپ روتاری پارچه باید با مدیران فروش وب‌سایت تماس گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید